ماهیت واقعی فراماسونری

جمعه 21 فروردین 1394
ماهیت واقعی فراماسونری

ماهیت واقعی فراماسونری

فراماسونری چیست؟ آیا فراماسونری یك باشگاه خیرخواهانه است كه انتقادات خصمانه ای را متوجه خود كرده است؟

در مورد ماهیت فراماسونری باید گفت که، كلمه ماسون (mason) یعنی بنّا، فراماسون (Freemason) یعنی بنّای آزاد. در زبان فارسی واژه هایی نظیر فراموشخانه، فراماسون، فرای مایسان، فریمشن، فریمسن، بنّایان آزاد و. . . مترادف واژه فراماسونری محسوب می شود و در عربی نیز اصطلاحات «الماسونیه»، «البنایه الحره»، « الماسونیه الحره»، «الفرمصونیه» متداول است.

وجه تسمیه گزینش این نام برای تشكیلات مخفی ای كه چگونگی ایجاد و تطور آن بعد از سالیان دراز همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد، این گونه توضیح داده شده كه بنّایان در زمره آن دسته از صنوفی قرار داشتند كه به جهت اهمیت حرفه آنان از بیگاری برای اشراف و ارباب كلیسا معاف شدند و به همین جهت بنّای آزاد لقب گرفتند. همچنین گفته اند شرط پذیرش عضو جدید و شاگرد در صنف بنّایان، برده نبودن متقاضی و آزاد بودن وی بوده است و همین امر سبب شده كه این نام برای تشكیلات مزبور برگزیده شود.

درخصوص زمان پیدایش این تشكیلات اتفاق نظر وجود ندارد و به واسطه وجود اخبار متناقض و غیر واقعی هاله ای از ابهام و خرافه تاریخچه این جمعیت را احاطه كرده است. این امر بی تردید ناشی از تمایل ماسون ها به پررمز و راز جلوه دادن مسلك فراماسونری است كه به نحوی حس كنجكاوی افراد را نسبت به این موضوع جلب كرده تا موجبات گرایش افراد ناآگاه را به مسلك خود فراهم نمایند.

ماسونری یك تشكیلات منظم جهانی است كه بر اركان دولت های جهان و اكثر وجوه زندگی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جوامع، سلطه یافته است و بسیار هم آزادانه عمل می كند. كسی كه عضو فراماسونری است، ماسون یا فراماسون نامیده می شود. ساختمانی كه مركز فعالیت ماسونهاست لژ نام دارد. یكی از بزرگترین اهداف گروه های ماسونی این است كه زمینه را برای حكومت فردی از بین ماسون ها با عنوان نمادین ضد مسیح (Antichrist = دجال)، یا به تعبیر بعضی از گروه های ماسونی، فرعون جدید (New Pharaoh) آماده كنند.

همچنین فراماسونری جمعیتی سرّی است كه كسی به راحتی نمی تواند در حریم آن نفوذ كند و اگر هم راه یافت، مكلف است اسرار آن را مكتوم نگه دارد؛ اما با این وجود، كسانی توانستند به حریم آن نفوذ كنند و به اسناد و مدارك مهمی دست یابند و موفق به كشف و افشای اسرار آنها شوند. همه ی این افراد متفق الرأی هستند كه: «مسئله یك توطئه است كه این توطئه از اواخر قرن هجدهم آغاز شده و تا به امروز هم با موفقیت تمام ادامه دارد و هدف نهائی آن ایجاد یك حكومت جهانی «شیطانی» است و برای پیاده كردن آن در سراسر عالم، به یك مبارزه وسیع و بی امان دست زده اند. »

برخی اهداف فراماسونری به صورت خلاصه عبارتند از :

1. نابودی تمام مظاهر توحید و یكتاپرستی در جهان.

2. به دست گرفتن حكومت و قدرت در تمام كشورهای جهان از طریق شبكه ی گسترده ی ماسونی در تمام ممالك دنیا.

3. تخریب مسجد الاقصی و كشف معبد سلیمان و بازسازی آن در ابتدای قرن 21.

4. پركردن معبد سلیمان از بت ها و نمادهای ماسونی به عنوان اصلی ترین پرستشگاه ماسونی.

5. برقراری حكومت جهانی شیطانی به پایتختی معبد سلیمان در اورشلیم (بیت المقدس)

6. به حكومت رساندن قدرتمندترین فراماسون با عنوان نمادیین ضد مسیح (Antichrist= دجال) در ابتدای قرن 21.

از دیگر نکات قابل تامل درباره این تشکیلات به ظاهر مخفی، این است که فراماسونرى داراى پیوندهاى نزدیك با صهیونیسم و در واقع بازوى سازمانى سرمایه‏سالارى جهانى یهود است كه با استفاده از شبكه‏هاى فعال پیچیده، پر قدرت و مرموز فراماسونرى، اندیشه حكومت بر جهان را در سر مى‏پروراند و خود به آن اذعان داشته‌اند: «هدف، حكومتِ ماست... زمانى كه نوبت حكومت ما فرا رسد تكیه كلام خود یعنى عبارت آزادى، مساوات و برادرى را عوض نخواهیم كرد، بلكه مقصود خودمان را با الفاظ دیگرى از قبیل حق آزادى و وظیفه مساوات و هدف برادرى ادا خواهیم كرد. در نتیجه، تمام حكومت‏ها را به استثناى حكومت خودمان از بین خواهیم برد... (-(آن گاه‏)-) با دست‏هاى محكم و قوى حكم فرمایى مى‏كنیم و چون قدرت را از دست كسانى كه مطیع ما شده‏اند به دست آورده‏ایم جاه طلبى‏هاى بى‏مورد و حرص و آز و انتقام بى‏رحمانه و كینه را منحصر به خود مى‏نمائیم. ما هستیم كه با ترور، همه جا را احاطه مى‏كنیم و افراد زیادى را با عقاید مختلف و روش‏هاى متفاوت در اختیار مى‏گیریم».) اسرار سازمان مخفى یهود، ژرژ لامبلن، ترجمه مصطفى فرهنگ، ص 42) ضمن آنکه، این شبكه‏ها از عوامل ذى‏نفوذ در سیاست خارجى و نیز سیاست‏هاى داخلى دولت‏هاى امپریالیستى غربى، به ویژه آمریكا هستند(ر.ك: شهریار زرشناس، كتاب نیمه پنهان آمریكا، تهران: انتشارات صبح، 1381) و راه استعمار را براى سیطره بر سایر كشورهاى جهان هموار مى‏سازند.

متاسفانه علیرغم نقش موثر و بارز فراماسونری در تحولات سیاسی – اجتماعی قرون اخیر در غرب و نقش مخرب آن در جهان سوم و بویژه كشورهای اسلامی، متاسفانه، تاكنون تحقیق مستند، جامع و بیطرفانه ای به زبان فارسی در این باره صورت نگرفته است. با وجود تلاش و كوشش زیادی كه در جهت نادیده گرفتن و یا كم اهمیت جلوه دادن نقش فراماسونری و فراماسون ها در سرنوشت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ملل جهان و بویژه ملل مستعمره و وابسته صورت گرفته و می گیرد، هرچند در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم شعبه های دستگاه فراماسونی در كشورهای خاورمیانه مانند تركیه , مصر و ایران بر پا شد ولی لژها و انجمن های فراماسونری در این كشورها بزودی وسیله ای برای پیشرفت سیاست های استعمار اروپایی به ویژه استعمار بریتانیا شد . چنانکه در زمان ناصر الدین شاه میرزا ملكم خان دستگاه فراماسونی را در ایران بر پا كرد و قصد او این بود كه عده ای از مخالفان رژیم استبداد را گرد آورد و استفاده سیاسی از آنها بكند. مردم این انجمن پنهانی را فراموشخانه نامیدند , زیرا كسای كه عضو آن می شدند پیمان بسته بودند كه هر چه می بینند و می شنوند فراموش كنند و بازنگویند . دستگاه فراماسونی میرزا ملكم خان به دلیل مخالفت حكومت وقت چندان دوام نیافت و ناصر الدین شاه دستور سركوبی آن را داد ولی پس از آن شعبه ای از فراماسون انگلیسی و فرانسوی در ایران تشكیل شد و بعدها با گرد آمدن گروه بزرگی از صاحبان قدرت و نفوذ در تشكیلات فراماسونی , این دستگاه در گرداندن كارها و بر آوردن مقاصد سیاستهای استعماری نقش بزرگی یافت . ( داریوش آشوری , دانشنامه سیاسی , فرهنگ اصطلاحات و مكتبهای سیاسی , مروارید , تهران ,1373,ص241-243)

بنابراین، فراماسونری هرچند در ظاهر یك سازمان اخلاقی و تعاونی است و فعالیت های آن بیشتر به یك سازمان خیریه شباهت دارد ولی با نقشی كه اعضای این سازمان در بسیاری از رویدادهای مهم سیاسی تاریخ بازی كرده اند , نمی توان منكر نقش و اهمیت سیاسی آن شد . در ایران تشكیلات فراماسونری در گذشته بیشتر با سیاست انگلستان هماهنگ بوده و فراماسونها با همكاری انگلستان در انقلاب مشروطیت ایران نقش ایفا نمودند . پس از انقلاب اسلامی تشكیلات فراماسونری غیر قانونی شناخته شد .( محمود طلوعی , فرهنگ جامع سیاسی , نشر علم , تهران ,ص 632-633).

جهت آگاهی بیشتر به منابع زیر مراجعه شود :

مبانی فراماسونری , گروه تحقیقات علمی , ترجمه جعفر سعیدی , مركز اسناد انقلاب اسلامی, تهران

عبد الحسین خسرو پناه , جریان شناسی ضد فرهنگ ها , تعلیم و تربیت اسلامی , قم

تحلیلی از فراماسونری , محمد علی خنجی , انتشارات زرین , تهران

محمود طلوعی , فرهنگ جامع سیاسی , نشر علم , تهران

داریوش آشوری , دانشنامه سیاسی , فرهنگ اصطلاحات و مكتبهای سیاسی , مروارید , تهران

تاریخ آغازین فراماسونری در ایران , حمید رضا شاه آبادی , سازمان تبلیغات اسلامی , تهران

فراماسونرها , روتارین ها و لاینزهای ایران , مركز اسناد انقلاب اسلامی , تهران

معماران تباهى، ج 1 تا 4، دفتر پژوهش‏هاى مؤسسه كیهان، انتشارات كیهان، 1368

اسرار انجمن‏هاى محرمانه، رنه آللو، ترجمه ناصر موفقیان، نشر شباویز 1368

درآمدى بر تاریخ فراماسونرى در ایران، حامد الگار، ترجمه یعقوب آژند، نشر گسترده، 1360

فراماسونرى در ایران، محمود كتیرایى، نشر اقبال، 1347

فراموش‏خانه و فراماسونرى در ایران، اسماعیل رایین، نشر امیركبیر، 1357

جهان زیر سلطه صهیونیسم، دفتر سیاسى سپاه

فراماسونری چیست ، دكتر موسی نجفی - موسی حقانی ، روزنامه كیهان ، 31/2/86،صفحه 8 (پاورقی)

معرفی یك كتاب : مبانی فراماسونری ، ترجمه جعفر سعیدی گروه تحقیقات علمی تركیه (یحیی هارون) ، تهران : مركز اسناد انقلاب اسلامی ، 1384 .

Ref: http://nozohor.porsemani.ir/


  • 3352
  • 0

کلمات کلیدی :

نظر شما :

نظرات :

آخرین متون آموزشی
ﺳﻪشنبه 04 مهر 01402
شنبه 04 شهریور 01402
تبلیغات تبلیغات تبلیغات