برگزاری همایش متمرکز حجاج 1403 در سراسر کشور

چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403
برگزاری همایش متمرکز حجاج 1403 در سراسر کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، همایش آموزشی توجیهی متمرکز حج تمتع 1403با استقبال و حضور پرشور زائران و علاقمندان به این سفر معنوی، در سراسر کشور برگزار شد.

این همایش که با هدف آماده‌سازی و آگاهی‌بخشی زائران برای انجام مناسک حج تدارک دیده شده بود ، توسط بعثه مقام معظم رهبری و با همکاری سازمان حج و زیارت در شهرهای مختلف ایران از جمله تهران، مشهد، شیراز ، تبریز ، اصفهان، سیستان و بلوچستان و ... برگزار شد.

از ویژگی‌های بارز این همایش، اجرای نمادین مناسک توسط روحانیون و کارشناسان مجرب بود که در آن به تفصیل به بررسی ابعاد مختلف حج و مناسک پرداخته شد.

مباحث اصلی در این همایش شامل ارائه آداب و مناسک حج، مسائل شرعی و فقهی، نکات بهداشتی و امنیتی زائران و اجرایی برای سفر به سرزمین وحی بود.

در این برنامه ها از ابزارها و فناوری‌های نوین برای ارائه خدمات آموزشی استفاده شد.از جمله اقدامات انجام شده می‌توان به راه‌اندازی نرم افزار ها و سکوهای آموزشی برای ارائه محتوای آموزشی اشاره کرد.

با توجه به استقبال و رضایت شرکت‌کنندگان، این فرآیند آموزشی پس از آسیب شناسی و بهبود رویه های آموزشی در سال‌های آتی نیز با اثرگذاری فراوان به حجاج بیت الله الحرام ارائه خواهد شد.

 
  • 58
  • 0

کلمات کلیدی :

نظر شما :

نظرات :