جزئیات سفرهای نورورزی به سوریه

چهارشنبه 18 اسفند 1400
جزئیات سفرهای نورورزی به سوریه

امسال زائران ایرانی بعد از یک دوره تعطیلی طولانی می توانند در ایام نوروز در قالب کاروان های زیارتی سازمان حج و زیارت به حرم حضرت زینب و حضرت رقیه (سلام‌الله علیهما) مشرف می‌شوند.

 

ثبت‌نام سفر نوروزی به سوریه از نهم اسفندماه آغاز شد و در برخی استان‌ها مانند تهران و خراسان رضوی ادامه دارد و متقاضیان می توانند در قالب بسته های متنوع زیارتی به اماکن متبرکه در دمشق مشرف شوند.

 

هزینه سفربه سوریه با توجه به بسته زیارتی  از 7 میلیون و 420 هزار تومان تا 9 میلیون و 100 هزار تومان است.

 

قرار است اعزام‌های نوروزی سوریه از روز جمعه آینده (20 اسفندماه) آغاز ‌شود و در فروردین سال 1401 ادامه دارد.

 

در این دوره از اعزام‌ها حدود ۲ هزار نفر از طریق هوایی درایام هفته به دمشق اعزام می‌شوند.

 

اعزام‌ها به سوریه از پنج ایستگاه پروازی تهران، شیراز، کرمان، تبریز و مشهد با شرکت‌های هوایی ماهان، ایران‌ایر و اجنحةالشام صورت می‌گیرد و به این ترتیب زائران سایر استان‌ها از ایستگاه پروازی استان همجوار به دمشق اعزام خواهند شد.

 

در سفرهای نوروزی سوریه اعزام‌ها در چهار بسته زیارتی سه شب، چهارشب، پنج شب و هفت شب انجام می‌شود که هزینه این سفرها در ایام نوروز به ترتیب هفت میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، هشت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، هشت میلیون و ۶۳۱ هزار تومان و ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

 

بگفته ‌حسین جهانی‌ مدیرکل روابط عمومی ایران ایر، پروازهای فرودگاه امام خمینی(ره) به مقصد دمشق از دهم اسفندماه امسال انجام و تا ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت، پروازهای این مسیر به صورت روزانه انجام خواهند شد.

 

وی در خصوص سایر پروازهای هما به فرودگاه دمشق، گفت: پرواز از فرودگاه مشهد مقدس به فرودگاه دمشق از دیگر پروازهای برنامه‌ریزی شده است، پروازهای این مسیر از تاریخ ۱۵ اسفندماه امسال آغاز و تا ۶ فروردین 1401 ادامه دارد؛ پروازهای این مسیر در روزهای شنبه و یکشنبه دربازه زمانی یاد شده انجام می‌شود.

 

وی به پرواز ایران ایر از فرودگاه کرمان به دمشق اشاره کرد و افزود: پروازهای فرودگاه کرمان از ۲۰ اسفندماه امسال آغاز و تا ۱۱ فروردین 1401 ادامه دارد، پروازهای هما از این فرودگاه به مقصد دمشق در روزهای پنج‌شنبه و جمعه در مدت یاد شده انجام می‌شود.

 

جهانی در خصوص سایر پروازهای ایران ایر به مقصد فرودگاه دمشق، گفت: هما از فرودگاه‌های شیراز و تبریز به دمشق یک پرواز انجام خواهد داد، پرواز فروگاه شیراز در روز اول فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ انجام می‌شود؛ پرواز فرودگاه تبریز نیز در روز ۲۵ اسفندماه سال جاری به مقصد فرودگاه دمشق انجام می‌شود.

  • 740
  • 0

کلمات کلیدی :

نظر شما :

نظرات :