منتظر مصوبه عراق برای بازگشایی مرزهای زمینی هستیم

چهارشنبه 18 اسفند 1400
منتظر مصوبه عراق برای بازگشایی مرزهای زمینی هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی درباره زمان بازگشایی مرزهای زمینی گفت: قرار براین بود که طبق قول مساعد طرف عراقی، مرزهای زمینی نیز همانند مرزهای هوایی مشمول لغو روادید شود و برای تردد زائران عتبات عالیات بازگشایی گردد.

 

وی با بیان اینکه مرزهای زمینی از سال 98 بدلیل شیوع کرونا و عدم مجوز وزارت بهداشت دو کشور همچنان بسته است، گفت: با توجه به پیگیری های رئیس سازمان حج و زیارت و رایزنی های سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، قول مساعد برای بازگشایی مرزهای زمینی داده شده است که منتظر اعلام این تصمیم هستیم.

 

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت بیان کرد: درحال حاضر مرزهای زمینی همچنان به روی زائران بسته است و مجوز یا مصوبه ای از سوی کشور عراق صادرنشده است؛ بنابراین متقاضیان و عاشقان زیارت اباعبدالله(ع)به هیچ عنوان به مبادی مرزی مراجعه نکنند چراکه امکانات کافی برای این افراد وجود ندارد و با مشکلات متعددی مواجه می شوند.

 

حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت به محض دریافت مجوز تردد از مرزهای زمینی آن را به صورت رسمی اعلام و مبادرت به اعزام می نماید، گفت: امیدواریم وعده داده شده عملیاتی شود و شاهد تردد زائران از مسیر زمینی نیز باشیم.

  • 638
  • 0

کلمات کلیدی :

نظر شما :

نظرات :