اعزام زائران ایرانی به سوریه آغاز می شود

یکشنبه 21 آذر 1400
اعزام زائران ایرانی به سوریه آغاز می شود

علی رضا رشیدیان در بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه اول جمعه شب(۱۹ آذرماه) گفت: بهبود شرایط کرونایی اجازه داد تا سفرهای زیارتی را پیگیری کنیم با توجه به تحولاتی که در سوریه رخ داده است و زیارت های زائران از کشورهای مختلف از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس، افغانستان و پاکستان به سوریه انجام می شد

 

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: برای حضور زائران ایرانی در سوریه، طی سفری به سوریه و انجام تفاهم نامه بین ایران و سوریه، زمینه مسافرت زائران ایرانی به سوریه فراهم شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: پس از تفاهم با طرف سوری، با توجه به اینکه مدت ها بود سفرها تعطیل شده بود، اقدامات و کارهای اجرایی برای اعزام زائران به سوریه را آغاز کردیم و هماهنگی برای اقامت، اسکان، حمل و نقل و مباحث پشتیبانی در حال انجام است.

 

رشیدیان درخصوص نحوه اعزام زائران به سوریه گفت: با توجه به شرایط کشور سوریه، اعزام زائران در مسیر رفت و برگشت به صورت هوایی انجام خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه امیدواریم در آذر ماه سفرها را آغاز کنیم و ثبت نام ها در دفاتر زیارتی انجام شود، خاطرنشان کرد: کارمان در کشور سوریه از نظر آمادگی و زیرساخت ها اجرایی شود، ثبت نام از 10 روز آینده آغاز می شود.

 

رشیدیان گفت: اعزام زائران را از مبدا فرودگاه امام خمینی (ره) آغاز خواهیم کرد و در صورت به حدنصاب رسیدن یک پرواز، مانعی برای اعزام مسافران از آن شهرها وجود نخواهد داشت.

  • 672
  • 0

کلمات کلیدی :

نظر شما :

نظرات :